.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

mandag 2. august 2010

Hjemme igjen fra Bodø, med et kjempestygt bord!

Hei igjen:)

Hjemme igjen fra Bodø. Hvor vi opplevde tidenes heftigste torden og lyn! Ja...ihverfall hørtes det sånn ut!

Skulle gjerne vist dere et tøft bilde ifra uværet, men jeg kom rett og slett ikke på å hente kameraet mens det sto på! Hihi, liiiiiit skummelt bare :)

Her er nå ihvertfall et bilde ifra utsikten vi har ifra kjøkkenvinduet! De vakre fjellene heter Børvasstindene :)

Og her har dere elendigheten som kjøper skulle ha 3500,- kr for!

Bordet prutet jeg ned til 1500,- før jeg dro til Bodø. Litt mere riktig pris :)

Har vært på utkikk etter et slikt bord lenge, og prisene sørpå (finn.no) har ligget på ca 900- 1200 kr, så prisen vi ble enige om synes jeg var grei.

Hvis.....det hadde vært strøkent!

Fikk sjokk da jeg kom for å hente bordet, og fikk se hvordan bordplaten så ut!

Fullt av riper og svimerker fra sigaretter!!!!

Bildene i annonsen viste selvsagt ikke hvordan bordplaten egentlig så ut, og jeg tenkte ikke på å spørre. For i annonsen lød det "Nydelig bord med utskjæringer til salgs for 3500,- kr!" Jeg regnet vitterlig med at bordet var pent behandlet da!

DEN arrogante fyren som var der da jeg kom. Åhhh, jeg blir så sinna når jeg tenker på det!

Bordet var så fullt av støv, at han ikke hadde sett hvordan det så ut,påsto han!

Hadde det ikke vært for at jeg hadde så innmari lyst på det, og at det er vanskelig å få tak i her,og at jeg hadde kjørt langt, så hadde jeg IKKE kjøpt det....men det ble med hjem ja.

Så, spørsmålet skulle jo egentlig vært om dere synes jeg skal male det eller ikke...men spørsmålet blir heller hvilken maling dere har brukt på slike bord?

Vil ha noe slitesterkt som det går annt å sette ifra seg kaffekoppen på, uten at det blir stygge merker.

For det blir nok hvitt ja :)

Det blir helt sikkert veldig fint når det blir malt :) og det var ikke meningen å lesse all frustrasjonen ut på dere.

Men jeg måtte bare få det ut! Jeg synes det er innmari dårlig gjort av selger (som forøvrig var fra Demma i Bodø), å ikke si ifra om hvordan bordet egentlig så ut! Spesielt når selger vet at man kjører 25 mil for å hente det!

Hva synes dere?

18 kommentarer:

Anonym sa...

Huff da Lise, eg føl me deg. Syns det va dårlig gjort av sæller. Men eg kjenn deg å e sekker på at når du e færdi å mal å stell bordet e det knallækkert. Så hadd dk sikkert det fint i Bodø-by ;) Klæm Eve Iren

liven sa...

Så frekt da....tenk å utelate slikt fra annonsen og så å ville ha 3500 kr for det!!!
At det går ann....men når du maler det kommer det til å bli flott....det har jo potensiale :o)
Når jeg maler bord grunner jeg først.....og så pleier jeg bruke tre strøk med oljemaling!!

Lykke til :o)

Unknown sa...

Uff a meg, ikke morro å komme over slike! Men det var nå godt du fikk prutet det ned!:) Bordet kommer sikkert til å bli kjempe lekkert hvitt :)
Tuuusen takk for din söte hilsen hos meg, sånt varmer stort skal du vite!!:)
Gleder meg til å se bordet ferdig!!:) Nydelige utskjäringer på det:))
Önsker deg en nydelig aften og en flott ny uke!!
Klem fra meg, Anki

Husfruen of Hilltop House sa...

Å fy fillern, det var litt av en frekking! Tre og et halvt tusen for noe sånt. Enda godt du fikk prutet. Han burde ha slått av enda mer på prisen, synes nå jeg.
Om ikke du vil male, så kan du jo slipe forsiktig med fint sandpapir og så lakke det etterpå. Om det er finér må du være ekstra forsiktig, men om det er heltre går det veldig fint å slipe.
Når det er sagt tror jeg kanskje jeg ville malt likevel. Tror det kan bli kjempelekkert i hvitt. Kanskje du kan gjøre det litt sånn slitt og shabby, så de fine utskjæringene kommer bedre fram.
Lykke til! :-)

Monica sa...

uff så skuff da! meeen, jeg tror da bordet blir minst dobbelt så pent i hvitt :)
Klem fra Monica

Siljes Hobbyrom sa...

Er det mulig sier jeg bare. Han skulle jo slått av enda mer på prisen da.. Men det kommer til å bli så flott når du er ferdig med det! Og då er alt glemt ;)

Ha en fin kveld! Klem

Daisys home sa...

Skjønner så godt at du ble irritert for dette.Men tror at hvis du pusser det ned lett og vasker det med salmiakkvann,for så å Grunne det med Heftgrunning først.Så tror jeg nok det blir knaillfint malt i enten Høy glansgrad Sort eller Hvitt!Spent på å se hva du velger å gjøre med det,for det er et flott bord da! Klem Sissel

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei
Ja, det var veldig, veldig gjort å ikke opplyse om hvordan bordplaten så ut. Men bordet kommer til å bli "smæshing" når du får pusset det opp. Husk heftgrunn om du bestemmer deg for å male det. Vet at noen bruker gulvmaling når de maler bordplater for den er mer slitesterk. Lykke ti. Klem

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

Heisann!
Så utrolig dårlig gjort av selgeren!!!
Jeg hadde kommet til å bli kjempesint, men du får trøste deg med at det kommer nok til å bli kjempefint når du maler det!

Mange klemmer

Synnøve sa...

Utrolig dårlig gjort av selgeren. 3500 for det bordet er ran. Du skulle nesten ha fått det gratis av han.

Bordet blir kjempefint når du for malt det.

Klem

Hasigamas mamma sa...

For en møkkamann.... Sånn kan man ikke gjøre!!!! Du burde ha pruta mer! Men bordet blir nok NYDELIG når det blir malt -de beina er helt fantastiske! Send et bilde til selgeren når det er malt og si: NÅ KAN DET KOSTE 3500,- DIN TUILLKAILL! Hi hi hi....
Klem fra
Lise

Anonym sa...

Utrolig dårlig gjort av selgeren.
Det blir nok kjempefint når du får malt det hvitt.
Gleder meg til å se det når det er ferdig.
Kjempeflott utsikt du har fra kjøkkenvinduet.
Ønsker deg en fin ny uke.
Klem fra Mio

Kamerasamleren sa...

Hei Lise, fant bloggen din hos "Martelie" og så noe om hjem fra Nord Norge. Denne delen av landet ligger på en fremtredende plass i mitt hjerte, så her måtte det undersøkes. Jeg ble ikke skuffet! :)

En fin blogg med mange inspirasjoner, som jeg skal ta meg enda mer tid til når jeg har fått meg litt søvn. Klokka går mot 0600 og senga er like pent oppredd som etter siste bruk. :), så det er like greit å forsøke seg på horisontalen nå.

Bordet var stilig og blir sikkert fint med hvitt. Dårlig gjort av selgeren som lager dårlig rykte på den yrkesgruppen, han var nok bare amatør. Jeg selv som selger hadde en tanke i hodet de årene jeg var selger, en vare er ikke solgt før kunden kjøper en ny. Mye sant i det tror jeg og hemmeligheten ved å lykkes i salg. Det finnes da heldigvis hederlige folk i den yrkesgruppen også. :) Er nesten fristet til å si at han også skulle hatt seg et strøk eller to med den samme hvitmalingen, som sikkert andre kan anbefale bedre enn meg. (For bord og mann) Eller kanskje han skulle ha vært kastet på "Lopphavet"? :) Det var bare en vag ymting og et forslag i farta...:)

Ha fortsatt fine dager, så sees vi igjen når jeg stikker innom på nytt. Hadde vært moro om du sjekket opp mine "Tanker om litt av hvert" også. Kanskje også dine kommer på gli...

Klem fra en tankefull trønder med et godt øye til nord.

NB Legger meg til som følger jeg.

Anonym sa...

Hei, du,
eg fann bloggen din i dag, og synes den er flott. Stygg historie om bordet, slikt hadde eg også blitt veldig frustert over.

Og så må eg innrømme at eg vart nysgjerrig. Seljaren var "Demma" skriv du. Her på våre kantar er det det same som ein frå Ålesund. Har de virkeleg det same uttrykket i Nordland også?

Helsing ei som er nabo til "Demmarane", Randi.

Fossestua sa...

Hei Randi:)
Koselig at du synes bloggen min er flott :) sånt varmer!
At selgeren var fra Demma, var bokstavelig ment. Gateadressen var demma.
Har forresten fått pusset og grunnet bordet nå i kveld :) og det blir pent når det blir ferdig :)

Hasigamas mamma sa...

Takk for koselig bursdagshilsen!
Tvi-tvi med bordet -håper du gir meg et vink hvis du sender han melding... hi hi hi..
Ha en fin dag!
Klem
Lise

Simones Country Home sa...

Hei på deg.

Huff da så leit med det bordet. Jeg hadde blitt passe sint da ja. :o( Men men, du får det sikkert fint igjen. Så godt du fikk prutet det litt ned i værtfall. ;o)

Takk for hyggelige ord fra deg.

Ha en super dag.

Klem Simone :o))

Anonym sa...

Bordet blir sikkert helt nydelig som hvitt- men så kjedelig å møte på slike selgere:(
Skjønner godt frustrasjonen din!!
Håper iallefall att du blir fornøyd etter at det er ferdig!! Lykke til med malingen!!

Ha ein fin kveld!

Klem Anita

Link within

Related Posts with Thumbnails