.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

søndag 12. september 2010

Når rosene endelig blomstrer....

Nå blomstrer rosene mine (kremt...våre ) endelig for fullt .... og kalenderen viser midt i september!

Sommeren har jammen vært merkelig her nord. Alt kom så sent igang.... men bedre sent enn aldri :)


Jeg regner med at det ikke er lenge før frosten kommer, så her plukkes det stadig inn av rosene, så man ihverfall får nyte synet av de inne :)

En gammel melkeflaske har fått selskap av New Dawn, The Fairy og Stormarikåpe.

The Fairy anbefaler jeg virkelig! Den er en bunndekker-rose som blomstrer rikelig, og i tillegg er den utmerket å bruke som snitt, siden blomstene holder seg kjempelenge.

Dessuten er den jo rooooosa :)


Her har jeg brukt telysestaker som mini-vaser, og plassert en kvist av The Fairy i hver av de.

Synes 3 på rad gir en fin effekt :)


Skulle forresten gjerne gitt alle dere som har kommentert på innlegget mitt om "Katta ut av sekken", en kjempestor bukett hver!

Jeg finner ikke ord som kan beskrive hvor rørt jeg ble over alle de fine kommentarene jeg fikk! Jeg er helt overveldet over responsen og støtten, og ikke minst over at så mange "fremmede", har respondert på innlegget.

Det betydde utrolig mye for meg, og alle de gode ordene deres skal jeg ta med meg videre!

Ser at jeg har fått nye følgere også, enda jeg ikke har skrevet noen innlegg på lenge! Velkommen til Nr 14 og Citronpiken! Håper dere vil trivest her :)

7 kommentarer:

Gammel stil sa...

Åååh, såååå glad vi ble for et innlegg fra deg igjen!!! Har savnet deg veldig:) I dag har vi lagt ut et innlegg om livet som tvillinger.. Skummelt, men litt godt også:) Forresten, vi har sendt deg en mail vi:) Hehe:)

Klem:)

Susanne sa...

For noen deilige gla'bilder :D :D :D
Klemmer

Mitt lille hjørne sa...

Hei, og velkommen "tilbake"! :)

Vakre roser. Bedre sent enn aldri, som de sier. Har og en del planter i hagen som ikke har kommet i blomst før nå. Godt de rakk det før frosten tok dem, i alle fall.

-Renate-

Anonym sa...

Så kjekt å høre fra deg igjen.
Nydelige roser og det er bedre å blomstre sent enn aldri. Så nydelig du har pyntet.
Har en lavendel som begynner å blomstre nå.
Blomstringstiden er rar i år.
Ønsker deg en fin ny uke.
Klem fra Mio

Franske drømmer sa...

Så fin blogg og fine bilder!! Er glad jeg fant bloggen din! :-)

Synd å lese om depresjonen din,, Godt å høre det går rette veien nå, sakte men sikkert! Håper du har et godt støtteapparat rundt deg! ♥

Jeg legger meg til som følger, og gleder meg til å følge deg videre!

God klem fra Trine

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, Lise
Nytt innlegg - ja, da er du på nett igjen da; kjekt. Du har det så koselig i stuen din, fint med prismelampe i hjørnet. Tanken streifet meg også i går, men foreløpig har jeg ingen lampe å henge opp.

Fine roser du viser. Flott med "tre på rad". Jeg har også New Dawn, synes den er fin, men litt kort holdbarhet på rosene (ihvertfall når det regner og det har det gjort i sommer). Ønsker deg en fin uke. Klem fra meg

Synnøve sa...

Hei.
Prøver igjen og legge igjen en hilsen til deg.
Prøvde i går kveld,men da gikk det ikke.

Nydelig roser du har. Kjempefint og sette 3 etter hverandre.
Her blomstrer blomkarsen og ringblomsteren.De begynnte ikke og blomstre før slutten av aug.
En veldig rar sommer i år.
Klem

Link within

Related Posts with Thumbnails