.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

fredag 16. september 2011

Home sweet home og happy ending!




I hele 10 dager har vi lett etter vår beste venn....både høyt å lavt, i grøftekanter, gjennom annonser i avisen, facebook, Dyrebar.no, ringt veterinærkontorer, politi, kattehuset, hengt opp postere på butikker og lyktestoper, utlovet dusør på 1000,- kr, grått mange tårer og vært helt fortvilet. Ingen Milo var å finne....



....men i natt i 2 tiden ble vi vekket av en sår mjauing inne på soverommet vårt!

Trodde først det var Tinkapusen som savnet broren sin, men til vår store overraskelse viste det seg å være Milo som plutselig sto der (har katteluke)!



Samboeren min gnudde seg i øynene og spurte meg flere ganger om han virkelig var våken :)

Jovisst var det vår elskede Milo pus!
Nervøs, skvetten og fryktelig tynn, men endelig hjemme!



Skulle gjerne hatt kamera i halsbåndet, så vi kunne sett hvor han har vært!



Etter en hel masse kos,


iblandet hyppige matpauser, og en hel masse kos igjen, ble det mange våkentimer i natt - men det gjør ingen verdens ting! Vi er så glade for at pusen vår er kommet velberget hjem igjen :)



Etter en full veterinærsjekk, så ser det ut til at Milo ikke har vært borte frivillig!

Han har gått ned et helt kilo, og det vekttapet tilsier at han ikke har spist noen ting på de 10 dagene han har vært savnet! Ergo er vi ganske sikre på at han har vært innesperret en eller annen plass. Stakkars pusen vår :(

Så redd og sulten han må ha vært! Heldigvis var han ikke dehydrert i tillegg.



Nå ligger han ihverfall mett, varm og trygg å hviler på skinnfellen sin i glassgangen :)


Her tror jeg han tenker " Home sweet home"  ;)

En stor go og takknemlig klem til alle som har tenkt på oss,lett og sett etter Milo, kommentert på bloggen og på facebooksidene mine, og delt alle savnet-linkene som jeg la ut på facebook! Er helt rørt over hvor mange som har brydd seg :)

Klem fra en kjempelettet Lise

41 kommentarer:

Tove `blogg verden sa...

Sååå godt å høre at han kom velberget hjem igjen :) Men stakkars som ikke har funnet seg mat da...Vår katt var 3 uker borte for en stund siden, men kom heldigvis velberget hjem igjen...med fiskelukt...Aner ikke hvem han bodde hos ;)
Ha en fin helg
klem Tove

Just a Little Vintage sa...

Åååååååå NÅ ble jeg GLAD på deres vegne=)!!! Og i øyekroken kom det en liten tåre=)! Så godt at han er kommet hjem! Kan tenke meg dere er glade nå=)! Ønsker dere alle en herlig helg og det ser ut til at Milo-pusen er glad for å være hjemme også=)!

Klemmer!

Breivik Samfunnshus sa...

åååååå så godt at han e kommen hjem igjen, ikke mye som er så trasig som når kjæledyr blir borte !!!

Ha en flott helg med myyye kos !!

Hilsen Maren.

Hjertedamas blogg sa...

Godt at Pus har kommet seg tilbake til heimen igjen. Klemz Grethe

Marita sa...

Rørende historie som varmer i hjerte mitt Lise og som heldigvis ender godt. Er såååå glad på deres vegne for at Milo pusen er kommet hjem igjen. Kos dokk masse med den skjønne pusen dokkers, ser at han stortrives med å få komme hjem til matmor og matfar. (han har sikkert ikke vært så veldig langt unna hjemmet sitt?) God helg til dokker <3
Go klem fra Marita

Underberget sa...

Det var en god nyhet! Tenker at dette blir en kjempefin helg på Mo:-D

Bente sa...

Så utrolig fantastisk. Begynte nesten å grine da jeg leste innlegget ditt. Kos dere masse med pusen.

Stor klem Bente

Bringen Blomster sa...

HURRA!!! -og alle hjerter gleder seg!! :) Så glad for at det endte godt!!
-synnøve-

Hulda sa...

Utrolig gode nyheter! Så flott å få ham tilbake. Nå må dere ta godt vare på han inne. :)

Tone/Skrinet Antik og Kuriosa sa...

Nå ble jeg GLAD! Så utrolig godt at han har kommet til rette igjen. Det er helt grusomt å ikke vite hvor kjæledyra blir av. Blir helt tussete om ikke våre 2 katter er å se hver dag.
Stor klem til deg og Milo!

Anonym sa...

Kjempeflott Lise ;) Kan egentlig ikke forestille meg hvordan du har hatt det,men har sikkert ikke vært lett. Kos dk masse med han og Tinka og ha ei fin hælg :) (PS: du skrev ikke noe om hvordan søstra tok imot han ;) ) Klem Eve Iren

EKTE INTERIØR sa...

Så glad jeg blir av å lese dette Lise! Og jeg visste det - at han skulle komme tilbake! Nå blir jeg nesten litt rørt av å se hvor utrolig godt han har det nå. Lille kompisen deres! Utrolig koselig melding dette at han kom tilbake! Stor klem!

Anonym sa...

Nå ble jeg glad. En blir jo så glad i dyrene sine. Så jeg skjønner godt hvor engstelig dere har vært og hvor glade dere ble når han kom hjem.

God helg
Klem Synnøve fra Synnøves heim, som ikke får til og logge seg inn, derfor er jeg anonym;(

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt sa...

Ååå, - nå ble jeg varm om hjertet! ♥

Jeg satt her med min egen pus i fanget tidligere i kveld. Hun er ei skikkelig fangpus til tider og får ikke nok kos (he-he). Tenkte på deg og hvor mye du måtte savne pusen din...

Men, så glaaaad jeg ble nå når jeg leser at han er hjemme igjen, - og etter forholdene i god behold! Tenker han storkoser seg hjemme sammen med dere nå, ja. Det blir vel kun kos og god mat noen dager (he-he).

Klem til deg.
:)

Sivs verden sa...

Å,så fint at han kom til rette igjen da!!:))

Klem

MissMette sa...

Hei Lise ღ
Så utrolig godt å høre at Milo
er kommet hjem igjen ღ stakkar
dere og pusen - så redde dere
må ha vært, har tenkt masse på
dere alle den siste tiden ღ
Godt å se han koser seg her på
bildene, såååå fin ღ og avslappet
han er her ღ tenker det var godt
å komme hjem ja :) Ønsker dere
alle en riktig fin fredagskveld
og helg, stor klem fra Mette

Bestefars Verksted. sa...

Åhhh,så godt å se han hjemme i stolen sin,lille vennen :) Vet ikke hvor mange ganger jeg har vært inne her,for å se om han var kommet,og endelig.......nå tenker jeg det blir en kosehelg på dere alle !!!!! Man blir jo helt gal,av å ikke vite hva som skjer med disse små firbente......tro hvor han har vært.....man skulle nok hatt kamera på dem,ja !!!

Og tusen takk for kaffeinvitasjonen i glassverandaen din !!! Jeg kjørte forbi Fossestua to ganger i sommer,og bestemte meg for å tute........men siden klokken var 6 på morran,begge gangene,så droppet jeg det......hihiiiii,du hadde vel ikke akkurat skjønnt sammenhengen :) Kos deg,og ha en super helg,sammen med dine :) Klem fra meg,som ser rett bort på bestefaren din sitt hus........en nydelig plass !!!!!

Synnøve sa...

Hei
Nå får jeg til og legge inn kommentar etter jeg skiftet til goggle crom:-)

Unknown sa...

Åååå, så BRA at han kom tilbake;)
Stakkars lille, han har nok savnet hjemmet, dere og maten sin ja;)

Home sweet home, det er lett og se at han tenker det der han ligger og koser seg på skinnfellen;))

Klem Line

"En Vintage Drøm" sa...

Det var godt han fant veien hjem! Stakkars pusen .. Ser på pusen min nå, han ser ut som Milo på skinnfellen.. hehe ha en goood helg, dere og pusene! klem

Ingrid Andrea sa...

Glad for dere:))) Kan lett sette meg inn i hvordan dere har hatt det, og har det:))) da vi har vært i samme situasjon selv. Å så koselig å lese happy ending :))

Klem, Ingrid Andrea

lisje astrid's husblogg sa...

Sååååå bra!
Å slike hærlege bilder ♥

Nyt helga og pusen ♥

Klem frå Astrid

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Å så godt at han er hjemme igjen og at han ikke er skadet på noe måte. Bildene du har tatt av han er jo bare helt herlige og de taler for seg om hvor fornøyd han er over å være hjemme igjen :)
God helg med masse pusekosing :))
Klem Heidi

loftkroken sa...

Åååå så nydelig at dere fikk han hjem ♥
Ser virkelig ut som han nyyyter å være hjemme :)
Kjempe søt kattepus ♥

God helg fra meg ♥

Caroline sa...

Så bra at pusen endelig kom hjem igjen!!!
Han tenker nok "home sweet home" ja:)
Koselige bilder;)
God helg videre;)
Klem Caroline

Villa Minde sa...

Ååå så godt at han er kommet hjem!! En virkelig god nyhet på en lørdags formiddag <3 Ønsker både Milo og dere andre en fortsatt god helg! Klem fra meg

Junk De Lux sa...

Ser jo først nå at du er borte fra bloggrollen min...sorry at det er så lenge siden du har hørt fra meg men jeg skiftet domene og da skjedde det mye rot:)
Har lagt deg inn på nytt så da skal alt være i orden:)

Nyyyyt lørdagen!

Stooor klem!

Britt sa...

Å så bra å høre! Ser ut som han mollkoser seg trygt hjemme igjen! Har fått min pus hjem igjen og, etter 3 uker utendørs på landet, men hun har vært på trappa og spist hver dag, så vi visste jo at hun var der. Men man bekymrer seg jo for disse skapningene...

Klem fra Britt

Just a Little Vintage sa...

Selvsagt kan du låne bildet=)! Synes det er kjempe koslig! Men det er i en collag, skal jeg sende deg bare bildet med fortønnen? Mail meg gjerne på: pianelly@hotmail.com =)!

Ha en super kveld søte du=)!
Klemmer!

Line-Mari sa...

Ååh, fækk frysninge når eg læste d hær!<3
Utrule bra at hain kom seg vælbærga heim etter så mange daga borte, stakkars pusn!
Klæm!

Maleriet fargehandel sa...

Så bra at pusen er tilbake!!! Ser han setter like stor pris på saueskinnet som meg om dagen ;)

Ha en finfin søndag.

Mvh Heidi

Nina Iren sa...

Stakkars liten....tenker meg Milo er glad for å være hjemme igjen. Til mat og ikke minst masse kos!!

klem nina

hill`s interiørblogg sa...

Hei hei...
Kor bra at katten din var kommer til rette.. Ser ut som han bare koser seg nå når han har kommet hjem....
Takk for hyggelig kommentar inne på min glogg. Reinsdyrskinn får du kjøpt på Home & Cottage, og de fleste møbelbutikkene... De har også reinsdyrskinn på Jysk som er litt billigere en på de andre plassene...Mener de ligger på ca 700 - 750 kr. Jeg har ett som er tørket på undersiden, som er beregnet for å ha ute, men tror nok at de som er garvet kan haes ute hvis man har det under tak.. Vet ikke om de tåler så veldig mye vått vær...
Ha en fin søndag.
Klem fra Hill-Iren

Line Elisabeth sa...

Å så koselig å lese at pusen din er kommet hjem igjen! Stakars liten han er nok sliten og veldig glad for å endelig være hjemme han også:) Sånne historier gjør en varm om hjertet <3
Kos deg med pusen din og ha en fin søndag!

Klem Line E.

Anonym sa...

Fantastisk,Ble tårevått her!! e sååå gla på dåkkers vegne <3
Klem fra Grete og Morgan....

blackenpot sa...

Det er jammen godt, jeg har tenkt mye på den savnede pusen. Flott at han er kommet til rette!
Håper han holder seg hjemme.
Ønsker deg en flott uke.

Frøken Anker sa...

Det er forfærdeligt, når ens katte bliver væk. Det har jeg også prøvet!
Godt Milo kom hjem igen.

Klem

Mailinn`s interiørblogg sa...

Så utrolig godt det var når jeg hørte at dere hadde funnet Milo pusen deres0) mistet selv min katt for mange år siden og blir aldri og glemme hvor ulykkelig jeg var de 14 laaange dagene han var borte. Helt utrolig at han plutselig bare sto utenfor døra deres0) snakk om happy ending. Blir også nysgjerrig på hvor han kan ha vært. og ihvertfall hvis han har vært innesperret. Ser ut som han tenker home sweet home ihvertfall. ha ei fin uke Lise0)

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så flott at pusen kom til rette!!!!

Helene Orskaug sa...

Så hjerlig at pus fant veien hjem ihjen! Da var det nok vill jubel og glede - begge veier, kan jeg tenke meg!
Hilsen ei som er elsker pusekatter:o)

Heleneklem

VillaVårfrubakken sa...

Så utrolig deilig, vi har vært å sett på ny katt. Har en vokst opp med det, hører det liksom til heimen. Ha endelig noen fine høstdager Lise...klem fra meg

Link within

Related Posts with Thumbnails