.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

søndag 22. januar 2012

Tomt etter julestjerna? Heng opp en lyskrans!

Uansett hvor herlig (synes jeg ihvertfall) det er å pakke ned julepynten (har gjort det for lenge siden altså ;)), synes jeg det blir litt mørkt og stusselig i vinduene når adventstakene og julestjerna fjernes.


Hos Åhlens var jeg imidlertid så heldig å komme over denne lekre lyskransen som er i samme serie som de elektriske lysestakene jeg har - Rosetta.

Den ble sporenstreks hengt opp på kjøkkenet der som julestjerna hadde hengt, og jeg synes straks det ble litt mere koselig her inne :)


Lyskransen ble solgt som julepynt, men jeg synes ikke det er noe julepreg over den.

Hva synes du?



På lysfatet har jeg fyllt en lattekopp fra Greengate (Valery White)  med herlige tulipaner i samme fargetone som mønsteret på koppen.

 Fargen hentes også opp i dufte-telysene fra Partylite.
Disse dufter herlig av søte bringebær (Black rasberry)! Min nye favoritt!

Ps: Duftelysene får du kun tak i hos homeparty-konsulenter for PartyLite.



I tallerkenhylla på kjøkkenet skaper resten av Greengate serviset litt sommerstemning.


Jeg er ikke så komfortabel med  å bruke noe særlig fargesterkt i interiøret, men disse falt jeg helt pladask for!  

 Hver gang jeg ser på de, vandrer tankene automatisk til herlig blomsterbedd fulle av roser :)



Tilbake til lyskransen....den betalte  jeg nesten 400 kr for før jul....nå koster de bare en fjerdedel av prisen. Selges for halv pris av rød pris hos Åhlens, så der kan du gjøre et kupp nå ;)

Har benyttet anledningen til å handle meg noen ekstra på salg.
Får se om noen kanskje får de i julegave eller som bursdagsgave....eller kanskje jeg skulle ha en liten giveaway her på bloggen? Hva synes du? ;)



Minner om at du finner Interiørbloggen Fossestua på facebook også!

Der legger jeg jevnlig ut interiørtips, shoppingtips, blogganbefalinger, DIY tips, interiørprogrammer diskuteres mm. Litt ekstra enn det du finner her på bloggen med andre ord :)

Kjempekoselig om du titter innom der også!

Ønsker alle en riktig fin dag :)
Klem fra Lise

19 kommentarer:

Bettum Villa sa...

Synes den så kjempe fin ut og absolutt inget julepreg over den.
Ønsker deg en god søndag.
Klem Madelén

Majas drømme slott sa...

Hei Lise

Alltid like hyggelig å stikke en tur innom hær, å ja, den va kjæmpe fin den lys kransen. Helt enig m dæ, d blir tomt ætter stjærna, eller stjærn, æ har 2;);)
Tusn takk før at du e så flink å dele, goe tips;);) Glæde mæ t næste

Underberget sa...

Nydelig krans! Den likte jeg:-) Kanskje jeg tar meg en by-tur i morgen, trenger plutselig både det ene og det andre...*smile*

Hulda sa...

Stilig den kransen. Hadde etter min mening, ikke noe julepreg over seg. Den passet godt hos deg nå ut over vinteren. Koselige bilder.

Lindas Lille Leilighet sa...

Kransen var kjempefin:) hvis ikke du hadde sagt det var julepynt så hadde jeg ikke trodd det nei:) Helårspynt!:D Koselig har du det på kjøkkenet ditt. Elsker det serviset der! Var nydelig! tankene mine vandret litt til sommerkos ja;)

Klem

Neverluren hus og hjem sa...

Fantastsik flott lyskrans, IKKE noe julete over den nei :-)

Serviset ditt bringer virkelig fram drømmer om sommeren som kommer :-)

Klem fra Rita

Ce sa...

Kjempeflott krans :) Kunne tenkt meg en eller to sånne i vinduene :) Glad vi har den butikken her i byen, for i morgen tror jeg at jeg tar turen dit ;D

Fin blogg du har :)

Unknown sa...

Oii, den var fin! Lenge mellom hver gang jeg er på Åhlens, men til uka reiser jeg hjemover en tur (til Lillehammer) og da skal jeg helt klart innom. Håper jeg får tak i en slik krans til spisestuevinduene;)

Takk for tips!
Fortsatt fin søndag!
KLEM

Anonym sa...

Wow den var lekker da og kan absolutt brukes hele året. Nydelige tallerkener,hylla også.
Ha en fin ny uke.
Klem Mette.

Marits Hverdagsgleder sa...

Nydelige bilder, vakre farger :) Kransen er IKKE julete etter min mening. Koselig i vintervinduet.

Sologbolig sa...

Herlig lyskrans, den var fin i vinduet ditt. Skulle bodd nærmere en by med Åhlens forstår eg.Flott med Greengate serviset ditt også ...vårstemning. Ha ein fin søndagskveld.Klem.

EKTE INTERIØR sa...

Kjempefin krans som passet utrolig godt til dine gardiner og ditt koselige kjøkken! Synes heller ikke at det er noe julete over den! :)

Jatte sa...

Hei på deg!

SÅ nydelig denne kransen var da.. skaper så koselig lys!

Liker godt lampene over spisebordet deres også.. lekkert!

HERLIG GG servis da, skikkelig sommerfølelse!

Ha en fin kveld!
KLem klem♥

Fjellets datter sa...

Kransen bar ikke veldig preg av jul etter min mening...GG som du har valgt syns jeg var nydelig!
Nyt kvelden!
Klem fra Kristin

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Hei
Ja bare legg ut på face. Bare takknemlig for det jeg:)
Kjempekoslig på kjøkkenet ditt. Virkelig.
Ha en herlig dag:)

Hege sa...

Så koselig og vårlig det ble hos deg! Nydelig servise fra GG!!! Kransen var kjempefin også! Ikke julete, men vinterlig;)

Klem fra meg

Franske drømmer sa...

Vakkert, Lisemor!
Overhodet ikke noe julepreg over dette, synes jeg! :-))

Ha en fin uke!
Klemmer

VillaVårfrubakken sa...

Den må betraktes som en helårskrans syns jeg....kjempefin vårstemning. Så herlig når sola har kommet tilbake, ha en god uke....klem fra Mona

Magdalena sa...

nydelig lysekrone, så god ide!!
og skal si du har mye lekker GG, har en lattekopp i det mønsteret, herlig er det!
klem fra magny

Link within

Related Posts with Thumbnails