.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

tirsdag 3. april 2012

Gresset spirer....


.....foreløbig bare i blomsterpotta som står i vinduskarmen på kjøkkenet ;)

Friskt kattegress til pusene våre,  sørger vi for å ha hele vinteren igjennom. Det hjelper på fordøyelsen, og er rikt på vitaminer og mineraler som de trenger.


Bilde fra sommeren 2011
Spirende gress utendørs, har jeg imidlertid ingen  store forventninger om å få se på enda en god stund.

 Snøen har lavet ned de siste dagene, og her  bak  garasjeveggen hvor jeg har plantebenken min - ligger snøen meterhøy.  


Men kalenderen viser april, klokka er stilt om til sommertid, og om ikke så alt for lenge - kan vintersko og tykke klær omsider pakkes bort til fordel for luftigere gevanter og småsko :)

Ha en riktig fin påske!
Klem fra Lise

8 kommentarer:

Anno 1924 sa...

Her i Trøndelag har det snødd omtrent i hele dag...Vinteren har ikke tenkt å slippe taket med det første. Når man ser all snøen som ligger i tykke lag er det godt å se bilder som viser sol og sommer;)
Ha en riktig fin påske!

liven sa...

Nydelige bilder!!
God påske ønskes deg....så håper vi at våren er her snart :)

salige lavendel sa...

Uff ja, det er flere som har fått snø igjen har jeg skjønt. Får håpe solen begynner å smelte den vekk snart.

lisje astrid's husblogg sa...

Her har vi meir snø enn vi har hatt på heile vinteren!Endatil kuldegrader over fleire døgn...
Er rett og slett ikkje kjekt!

Bilda du viser er såååååå herlege ♥

Ja, du kan låne bilde :)

Ynskjer deg ei god påske!

Klem frå Astrid

Vivishagerom sa...

Hei Lise!
Du har virkelig en flott blogg. Jeg legger meg som følger.

Ønsker deg en kjempe fin påske!

MissMette sa...

Hei Lise :)
Så mange fine innlegg og bilder det er her hos deg ღ skjønne Milopusen og herlige bilde av deg med ullsokkene - nesten som å se meg selv :D Ja, mye snø her også! Tror ikke vi har måket snø før nå denne sesongen!!! - men heldigvis så ligger den ikke så lenge, bare sola titter litt frem så ღ Ønsker deg en riktig God Påske ღ Stor klem fra Mette

Sivs verden sa...

En god påske til deg også:)

Klem

Fru Brekke sa...

Syns paviljongen din er nydelig:) Får håpe det blir mange fine sommerkvelder så du kan kose deg der, etter lange dager med hagearbeid å husmaling:)
Ha en riktig god påske!
Klem Karen:)

Link within

Related Posts with Thumbnails