.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

fredag 14. september 2012

Det er ofte vanskelig...

 
.... å få et korrekt inntrykk av størrelsen på et rom bare ved å se på bilder.
 
 
Noen tror meg ikke riktig når jeg sier at glassverandaen vår er bitteliten, men her ser dere kanskje bedre hvor liten den faktisk er.
 
Bilder er tatt halvveis ned i loftstrappa.
 
 Er veldig glad i denne kroken, uansett størrelsen :)
 
Da huset var nytt i 1906 var dette hovedinngangen/bislaget, og ytterdøra var antageligvis ved siden av der trappa starter opp til loftet.

 
Fortsetter man opp loftstrappa, finner man dette synet :)
 
Ønsker alle ei riktig god helg! Klem fra Lise og Tinka-pusen


11 kommentarer:

Tuppen og Lillemor sa...

Det er ikke størrelsen det kommer ann på vettu :) Fantastisk koselig og flott glassveranda, ikke minst herlig bilde av pusen. :D

God helg!

Tove sa...

Lite? Ja, kanskje. Men veldig koselig...
Klem Tove

Hulda sa...

Veldig fint der i glassverandaen. Koselige møbler også. Er det liten plass må man ofte begrense møbleringen, da virker det luftigere og større. Men, dine kurvmøbler var ordentlig fine. :)

Hulda sa...

Vi hadde visst vært innom hos hverandre samtidig. :) Grønnfargen jeg har brukt heter vogngrønn. Husker ikke koden i farta, men spør du etter vogngrønn får du den jeg har brukt.

Marion sa...

Åh sååå søt og nydelig :))

Gårdsjenta sa...

Vanskelig dette med å få ting til å se riktig ut, både størrelse og farge :)

Men glassverandaen hos deg ser jo superkoselig ut :)

Caroline sa...

Så koselig dere har det i glassverandaen:)
Å søt pusekatt:)
Ha en finfin helg!
Klem Caroline

Franske drømmer sa...

Glassverandaen er så fin!
Det ønsker jeg meg veldig også :-))

Ha en fin helg!
Klemmer

loftkroken sa...

Størrelsen gjorde det enda koseligere synes jeg :))
Har du pelargoniene i vinduskarmen hele året ??

Klemmer Bente

blackenpot sa...

Uansett størrelsen så ser jeg at denne plassen er herlig!
God søndag.

Ann sa...

Det er ikke størrelsen det kommer an på! ;)) En flott liten glassveranda du har!! Det er heller ikke sikkert den hadde vært like koselig om den hadde vært mye større! ;)) Foreldrene mine har en ganske så stor en, og de har nå nylig gjort en del grep for å få den litt nettere og, ikke minst, lunere vinterstid. Alle vinduene gjør nemlig at de har valgt å "vinterstenge" denne delen av huset sitt, men i år skal de ha den helårsåpen for første gang! ;)) Synes din er fiiiin størrelse på, lun og koselig er den! ;))

Ha en super uke! :0)

Stor klem, Ann.

Link within

Related Posts with Thumbnails