.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

mandag 5. november 2012

Soverom før/etter bilder




I de sene nattetimer.....rett etter mitt forrige innlegg, ble avgjørelsen tatt.
 

Før
 

Etter
 

Både nattbord-lampene, mattene og det ene nattbordet ble byttet ut på soverommet.

Ikke den voldsomme forskjellen da, men synes det ble litt mere koselig her inne nå :)
 

Lampene som ser ut som gammeldagse parafinlamper, er kjøpt hos Ellos. Er storfornøyde med de :) 

Nattbordet er et gammelt potteskap som min oldemor har hatt. Er sikkert over 20 år siden jeg fikk det, og opp i gjennom årene har jeg malt det flere ganger. Til og med orange! Fnis, godt smaken har forandre seg :D.
 

Bakplaten har jeg derimot ikke malt. Med fine snirklete bokstaver står det bla skrevet "Fru Olga Skålma" . Min oldemor het Agnes, så nattbordet må hun ha fått eller kjøpt av noen andre.
 

Er mange mange år siden hun gikk bort, men jeg husker henne godt. En meget bestemt ganske tykkfallen dame, med vakkert permanentkrøllet hår med sølvstenk i, megatykke brilleglass som fikk øynene til å se ENORME ut, autoritær utstråling, og ALLTID hadde hun lommetørkler av bomull, og kamferdrops med fyll i i håndvesken :)
 

Som 66 åring  reiste hun ut til sjøs for å jobbe på båt!

Hun var ganske tøff hun oldemora mi :)


Er koselig å tenke på at dette nattbordet har vært hennes :)



ke koselig er det ikke akkurat å tenke på at skapet har vært oppbevaringsrom for x antall skvulpete tissepotter da :D
 


Har gjort flere forandringer på soverommet, men det kommer i neste innlegg ;)

Ha en fin dag dere!
Klem fra Lise

5 kommentarer:

Gårdsjenta sa...

Så fint det var :) gjorde seg veldig da :) Og den lampa var jo bare knallfin! :D Små ting kan jo forandre mye :)

Litt av ei oldemor du hadde ja :)

Hos Jorunn sa...

Ser man det! Det ble veldig fint med det hvite nattbordet og så har det jo høy affeksjonsverdi i tillegg...lekkert nattbord med fine knotter! Bordlampene var også flotte:) Ha en fin kveld, klem fra Jorunn

amo sin blogg sa...

Kor koseleg det er på soveromet ditt.
Likte sengekappa med blonder, og no det fine nattbordet og lampen.
Utruleg kjekt å ha eit møbel som oldemora di har hatt. Høyrest ut som ho var ei flott og sprek dame !
Og, dei var nok nøye med reingjeringa og forsiktigheita i dei dagar også. Ikkje sikkert der har vore søl i det heile tatt ;)

Fin mandagskveld til deg.
Anne-Mari

Brunt sukker sa...

SÅ KOSELIGT!
DU ER SÅ FLINK Å FÅ DET TIL!
KLEM FRA ELI:)

bye9design sa...

Så koselig det ble! Lettere og luftigere på et vis også :o) Jeg husker også de fylte kamferdropsene,min bestefar var veldig glad i de. Forøvrig skal du ha massevis av takk for nyttige tips for en nybegynner i bloggverdenen!

Klem fra Nina som nettopp har startet å blogge :o)

Link within

Related Posts with Thumbnails