.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

lørdag 8. desember 2012

Å endelig....




.... kunne rydde vekk alle malesakene fra kjøkkenbordet, var herlig!


Den siste uka har bordet vært fullt av små og mellomstore maleprosjekter
 Krakker, rammer, små bord mm har fått seg en etterlengtet makeover....

.....og med det samme jeg var i gang, malte jeg liksågodt et par av adventsstakene også. Disse var superbillige forresten! Kostet bare 59 kr på Biltema :)

Elsker fasongen på disse stakene som er inspirert av gamle svenske lysestaker. 


Både de og krakken er malt med aprilgrønn (Hulda-farge ;)) og jeg ser for meg at lysestakene på denne måten kan brukes etter jul også.....eller er de fortsatt for "julete"......hva synes dere?


Ha ei fin helg :)
Klem fra Lise

7 kommentarer:

adales verden sa...

Korr jæv du ha vøre... E ha utsatt et par slike prosjekt;) bi nok krampetrekning - best und er præss her:) vart kjempefint og fargen likte e godt

Hulda sa...

Hehe.. ja, aprilgrønt har jeg brukt mye av, særlig på ting jeg har ute om sommeren. Flotte bilder, den benken var jo bare så koselig. Hadde aldri trodd at Biltema hadde en slik stake! Kjempefin er den! Lunt og koselig hos deg i kveld.

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Kjempe koselig hos deg.. Nydelig stemning.. Staken var kjempe fin ♥♥

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Så kreativ du har vært da :)
Gøy når en får unna ting som ligger på vent :))
Lysestaken er kjempefin og med den fargen, kan den jammen brukes året rundt !!

Nydelig lørdagskveld til deg
Klem Heidi

hill`s interiørblogg sa...

Ja det er godt å få unna sånne prosjekter og ikke minst ryddet opp etterpå.
Så koselig du har det i huset ditt og fargen er bare helt nydelig. Passet god til krakken og staken. Den kan du fint bruke etter jul også syns jeg.
Ha en fortsatt fin helg.
Klem fra Hill-Iren

Jatte sa...

Sååå fint!! Nydelig farge :D

Ha en fin 2.søndag i advent, nærmer seg jul med stormskritt nå!

Klem Jatte☃

Hos Jorunn sa...

Du har vært kjempeflink, Lise! Krakken og lysestaken ble virkelig flotte med den herlige grønnfargen du har brukt. Lysestaken synes jeg kan brukes hele året:)

Ha en fin adventssøndag, klem fra Jorunn

Link within

Related Posts with Thumbnails