.
.

Koselig at du titter innom bloggen min :)

Lise heter jeg, og er ei nordlandsjente på 39 år fra Mo i Rana. Sammen med min samboer og våre to søte pusekatter stortrives vi i Fossestua, som er et gammelt tømmerhus fra 1906 som vi kjøpte i nov 2008.

Her kan du få være flue på veggen å følge renoveringen av både hagen (H5) og drømmehjemmet vårt, og pyntingen selvsagt. Jeg elsker den lyse, landlige og nostalgiske stilen, gamle saker med sjel og patina, og romantiske hager. Håper du vil trives her hos meg :)

.
.

onsdag 30. januar 2013

Skjebnen?




  Se så fine!
 
*sukker fornøyd mens jeg står å beundrer de fine nye lampene våre fra Chic Antique*


Har lenge hatt KJEMPElyst på disse lekkerbiskenene, men så var det prisen da som slett ikke var forenelig med innholdet i lommeboken min

Men så....rett etter at jeg nok en gang hadde vært inne på en nettbutikk å siklet de.....så gikk jeg inn på en lokal kjøp/salg-siden på facebook....og tenkt.... der lå det to stykker til salgs! Etter en budrunde ble de endelig mine ♥.


Dèt betyr jo at "it was ment to be", ikke sant?

*fniser*
 
Er ganske sikker på at det er flere interiør entusiaster èn bare meg som handler etter den "regelen" ..... for å rettferdiggjøre kjøpet ovenfor seg selv på en måte ;)


Dere kjenner nok senarioet:
 
 Man har sett noe vakkert som man egentlig ikke  har råd til, eller egentlig ikke trenger,  så man "diskuterer" litt med seg selv...... "Jeg går en runde (om man er på et senter), eller kommer tilbake i morgen (forretning eller nettbutikk), og hvis ...... (fyll inn det som passer) ....enda ikke er solgt og jeg har liiiike lyst på tingen, ja da var det meningen at jeg skulle ha det/den"!
 
Noen som nikker gjenkjennende, eller er det bare jeg som tenker sånn av og til



Godt mulig det bare er meg :D. 

 Er forresten uhyre sjeldent at jeg handler noe veldig dyrt....ja eller har råd til det da for den saks skyld ;). Det koster å renovere et over 100 år gammelt hus, så mesteparten av inventar i huset har vi enten fått, kjøpt på salg, arvet eller kjøpt brukt. 


Denne lille søte krakken betalte jeg feks bare 50 kr for på bruktbutikken etter litt pruting. 

Trekket var stygt og hullete, men etter en runde med stiftemaskinen og et nytt kjøkkenhåndkle, ble krakken kjempefin synes jeg :). 



Ellers når det gjelder shopping så er nok friske blomster min største "last" , ihvertfall vinterstid. Det er ingenting som pynter så mye opp som en vakker bukett i en fin vase eller mugge.

Moder natur deler villig sin overflod av villblomster på sommeren, og det aldeles gratis, men vinterstid er jeg ganske hyppig innom  gartneriene.

Ikke bare for å handle blomster, men også for å nyte synet av blomsterhavet og kjenne den herlig duften av planter og våt jord :).


 Ekstra herlig på iskalde dager hvor snøen pisker en i fjeset, og en vet at det enda er lenge igjen av vinteren her nord :).

Ha en fin dag dere!

Klem fra Lise

21 kommentarer:

Nennes sa...

Lekkert :) heldige du!

Ha en fin dag, nyt livet :)

Klem

Sivs hus sa...

Hei, Gratulerer - så nyyyyyydelig! klem Siv:-)

Aqua-lady - interiør og hverdagsglimt sa...

I T W A S M E N T T O B E !

:)

Kjempegøy når man kommer over sånne røverkjøp! Jeg kan heller ikke unne meg dyre ting, så da er det kjekt at andre selger unna brukt og billig. ;)

Klem
:)

Ann sa...

Nydelige lamper! :)) -Og du som er så flink til å selge unna ting du har blitt lei av må da kunne unne deg noe nytt interiørnips av og til! ;)))
Herlig med friske tulipaner på denne årstiden, det korter inn ventetiden til tulipanene ute finner ut at det er på tide å stikke hodene opp av jorden igjen! ;)

Ha en fin dag! :0)

Stor klem, Ann.

Mona sa...

Jeg kan tenke meg du sitter med "DEN" følelsen akkurat nå :-) Gratulerer med lampene, de var virkelig lekre! Du var heldig der ;-)
Hvis jeg finner noe på et kjøpesenter som jeg har veldig lyst på, men egentlig ikke har råd til!!!!! Så tar jeg 3 eller 4 runder.... Har jeg fortsatt lyst på det, så blir det handel ;-)

Det er ikke prisen som teller! Det er gleden ved selve tingen :-D

Ønsker deg en fortsatt super dag i det inspirerende hjemmet ditt....

Klem Mona

Ane sa...

Flotte lamper som passer rett inn hos deg :) Ja, vi er nok mange som rettferdiggjør våre innkjøp på den måten... Har du forresten blitt bitt av ebay-basillen? Der finner jeg mye blant annet til oppussing av hus og møbler til en vedig billig penge ;) Klem Ane

Hos Jorunn sa...

Det ble skikkelig, skikkelig fint med de nye lampene...liker de lampene godt jeg også og det er veldig fint med 2 stykker hengende over bordet. Flott med alle putene i den fine benken + pelspleddet...det er høy kosefaktor hos deg:) Ha en fin kveld, klem fra Jorunn

Marit sa...

En kan komme over mye fint på disse salgssidene på FB, ofte til greie overkommelige priser.
Heldig var du :) og fint ble det :)

Marion sa...

Nydelige lamper, passa velsig godt over spiseborde ;) og må sei meg enig i at
Blomster pynter så godt opp nå på vinteren. Ha en fin onsdags kveld :)

Sivs verden sa...

Nydelig kjøkken & flotte lamper:)

Klem

Lindas Lille Leilighet sa...

kjente meg igjen der ja:P Blir fort litt sånn..Men jeg er også flink å passe på å handle litt billig å se potensialet istede. alt trenger ikke være flunkende nytt:D heldigvis! Flotte lamper! Passet kjempegodt inn! Skjønner hvorfor du har siklet etter dem lenge;)

Vet du foressten at du har ordrebekreftelsen på? :)

Bestemors gamle laken sa...

Heisann - lampene passa veldig godt inn i Fossestua sitt kjøkken:)

Ha en fin kveld :-)

Blonder og perler sa...

Er nok ikke alene om den tanken der;)

Alltid koselig med friske blomster, jeg prøver å kjøpe en bukett hver helg.

Ha en fin kveld.
Klem.

Nina Iren sa...

Som eg skulle ha skrevet det selv!!! Tror det er flere enn oss som tenker å gjør sånn så dette!! Men fy søren så flotte lamper du har fått deg på kjøkkenet nå. Dem var virkelig skjønne, puffen/krakken også!

klem

Anonym sa...

For et varp,herlige lamper.:) Skjebnen er lunefull.;)
Ha en flott dag.
Klem Mette.

Tante Titti sa...

hehe.. Ikke bare nikker jeg gjenkjennende, jeg ler godt over beskrivelsen av tankerekken din - JADA!! Vi er flere!!
Lampene dine er veldig flotte og tar seg veldig godt ut der de henger!
Gratulerer med investeringen!!
Titti-klem!

Caroline sa...

Nydelige lamper du har fått kjøpt! Ja,noen ganger svarer det seg å ha is i magen,så du var heldig som fant dem billigere på den lokale kjøp og salg siden:)
Kjempekoselig i kjøkkenkroken din!
Her i huset er og det meste brukt og arvet,synes det er en herlig følelse å kunne gjenbruke;)
Nydelige tulipaner!
Ønsker deg en super helg!
Klem Caroline

liven sa...

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver.....og kan man ikke glemme en ting, er det til å kjøpe :)
Jeg bruker også en del disse facebook sidene, og sist ble det et koselig håndklestativ til badet :)
Disse lampene du fikk kunne jeg godt tenkt meg, men de har vært veldig dyre da! Får følge med!
Passet så godt inn der hos deg!

Ha en fin dag...tenk februar :)

bye9design sa...

Åååå, de var fine! :o) forøvrig mange fine bilder du har lagt ut her. Kjekt med den krakken og et kjøkkenhåndkle. Jeg er på utkikk etter de rette håndklærne for å trekke om putene på kjøkkenstolene. Den som leter han finner heter det jo :o) Ha ei god helg! Klem fra Nina

Dortesjs sa...

super smukt

Breivik Samfunnshus sa...

Hmmm vi er nok mange i den båten ja ;))
Herrlighet så fint dere har det på kjøkkenet, den spisekroken din er bare knallfiiiiiin !!!!

Ønsker deg ei riktig så fin uke !!!

-Maren-

Link within

Related Posts with Thumbnails